Nieuwe modellen Peugeot

E-Streetzone Pro

e-Streetzone Cargo is ontworpen voor professionals: bagagerek achteraan speciaal ontworpen om een lading van 20 kg te dragen, robuustheid waardoor het bestand is tegen bijzonder regelmatig en langdurig gebruik.

Het nieuwe model van Peugeot Motocycles biedt een hoog niveau van prestaties en betrouwbaarheid, dankzij een beproefd chassis, dat hetzelfde is als dat van de benzineversie. Deze eenpersoons L1 scooter (gelijk aan een 50cc motor) heeft een bereik van 112 km in ECO modus, met een maximum snelheid van 25 km/u.

Een scooter ontworpen voor verkeer in de binnenstad waar de limiet varieert tussen 20 en 30 km/u, afhankelijk van de situatie. Het bereik van de BOOST-stand laat echter niets te wensen over. In feite zal de bestuurder 96 km kunnen afleggen zonder het voertuig op te laden. Het lichte gewicht van de e-Streezone Cargo (80 kg zonder batterijen, 102 kg met de 2 batterijen) maakt een snelle bediening en de nodige wendbaarheid voor dit soort gebruik mogelijk.

E-Streetzone

E-Streetzone komt tegemoet aan de behoeften van stadsbewoners die op zoek zijn naar voertuigen zonder CO2-uitstoot, waarnaar in grote steden steeds meer vraag is. Met zijn groene luchtkwaliteitslabel, gratis parkeren en toegestaan gebruik van busbanen is de elektrische tweewieler de beste bondgenoot voor stadsbewoners... Maar dat niet alleen.

Kortom, e-Streezone is een voertuig dat beantwoordt aan de verwachtingen en het nieuwe stedelijke gedrag, en zich tegelijkertijd bevrijdt van de beperkingen van de metropool.

Dankzij de verwijderbare batterij is opladen geen probleem meer. In een paar seconden verwijderd van onder het zadel, kan het worden meegenomen om te worden aangesloten op elk huishoudelijk stopcontact. Met een standaardlader (300 W) is 4,5 uur voldoende om hem tot 80% op te laden. 7 uur om volledig op te laden.

De snellader (600W) verkort de tijd tot volledige oplading. Bovendien kan de installatie van de accu in het compartiment onder het zadel gemakkelijk worden uitgevoerd dankzij de aansluitklemmen die zich onder de accu bevinden.

PM-01 125CC

Het hart van het buizenframe wordt gevormd door het motorblok van de PM-01 125, een 124,8 cc eencilinder viertaktmotor met elektronische brandstofinspuiting. Hij heeft een vermogen van 10,2 kW bij 9.500 tpm (14 pk) en levert een koppel van 11 Nm bij 7.500 tpm.

Hij is ontworpen volgens de marktnormen en biedt ideale prestaties voor stadsverkeer, met levendigheid, lengte en een goede acceleratie. Een zesde versnelling vermindert de motorinspanning, wat resulteert in een lager brandstofverbruik.

De remmen worden verzorgd door een schijf met een diameter van 280 mm vooraan en een tweede schijf van 240 mm achteraan. De motor is uitgerust met dubbele ABS om hem te beschermen tegen elke eventualiteit. De PM-01 125 is uitgerust met 17-inch wielen met banden van 110/70 R17 voor en 150/60 R17 achter voor maximale wendbaarheid.

De PM-01 125 heeft geen overbodige elementen en zijn subtiel geplaatste kuip benadrukt het mechaniek terwijl het toch verfijnd blijft, zoals het zichtbare zwarte buizenframe, de motor en de chassiselementen zoals de ophanging.

PM-01 300CC

Het motorblok van de PM-01 300 is een 292,4 cc, 4-takt, elektronisch ingespoten eencilindermotor. Hij is perfect geïntegreerd in het hart van het blootliggende buizenframe en produceert 21,5 kW (29 pk) bij 9.000 t/min en 24,5 Nm koppel bij 7.000 t/min. Het wordt aangevuld met een discreet uitlaatsysteem dat eindigt in een gestroomlijnde zwarte zijdemper, in overeenstemming met het algemene hoekige en futuristische ontwerp van de motorfiets.

De PM-01 300 biedt ideale prestaties voor zowel in de stad als op de snelweg, met levendigheid, wendbaarheid en een goede acceleratie.

De PM-01 300 is wendbaar en levendig dankzij zijn compacte afmetingen en lage gewicht van 162 kg volgeladen. De vering wordt verzorgd door een 41 mm gouden omgekeerde vork aan de voorzijde en een centraal gemonteerde schokdemper aan de achterzijde. De remmen worden verzorgd door een schijf met een diameter van 280 mm vooraan en een tweede schijf van 240 mm achteraan.

De motor is uitgerust met dubbele ABS voor alle eventualiteiten. De PM-01 300 is uitgerust met 17-inch wielen met 110/70 R17 banden aan de voorzijde en 150/60 R17 aan de achterzijde.

Tweet Pro

De Peugeot Tweet Cargo, verkrijgbaar in 50cc en 125cc, is speciaal ontwikkeld voor professioneel gebruik: een rooster dat een lading tot 34 kilo kan dragen. Al deze voordelen komen bovenop de oorspronkelijke deugden van deze stadsscooter met grote wielen (16"), die een referentie in zijn categorie is geworden dankzij zijn lichtheid, compacte stijl en geweldige rijgedrag.

De Peugeot Tweet Cargo is ontworpen om maximaal comfort te bieden: hoge wielen, een aerodynamische stoel en vele ingenieuze oplossingen.

Het voertuig heeft ook een afsluitbaar handschoenenkastje, een vlakke vloer, een haak voor tassen en bagage en een bagageruimte voor een jethelm met scherm.

Beide versies zijn standaard uitgerust met 226 mm remschijven voor en achter en CBS-remmen voor meer veiligheid. Qua design heeft de Peugeot Tweet Cargo dezelfde lijn als de "BtoC"-versie en is daarom uitgerust met volledige LED-koplampen.

Tweet GT

In 2023 zal de nieuwe versie van de Peugeot Tweet in de smaak vallen bij stedelingen die op zoek zijn naar een voertuig met een unieke en elegante stijl. Naast het grote gevoel van veiligheid dankzij de grote wielen die voor een goede wegligging zorgen, brengt het design, dat gekenmerkt wordt door het DNA van Peugeot, hem in een nieuw tijdperk.

Het is een scooter die overal zijn statuur laat gelden, dankzij de klauwvormige standlichten, in het midden waarvan het nieuwe wapen van het leeuwenmerk fier staat.

Hij is verkrijgbaar in 50cc, 125cc en 200cc en heeft een gemeenschappelijke topuitrusting: LED-verlichting, dashboard met LCD-scherm, USB-stopcontact, dubbele zitting en een kofferbak waarin een halve helm met scherm past. Er komt een GT-versie voor de drie motormaten: 50cc, 125cc en 200cc. De vrachtversie zal verkrijgbaar zijn in 50cc en 125cc.

XP400 GT

Met de XP400 heeft Peugeot Motocycles een nieuwe intrede gedaan in het GT-segment. Het merk volgt de trend en het succes van SUV's in de automobielsector en biedt een krachtig voertuig, zowel qua design als qua functionaliteit.

De XP400, gemaakt in Frankrijk, vervolledigt de familie van premium voertuigen van het merk. Het eerste wat opvalt voor wie hem op de weg passeert, is ongetwijfeld zijn lichtsignatuur die een Peugeot waardig is: met de DRL's in de vorm van hoektanden vooraan en de drie klauwen achteraan komt het DNA van het leeuwenmerk tot in het kleinste detail tot uiting.

XP400 GT biedt een uniek gestileerde versie. Met zijn gerookte voorruit, hoogwaardige ophanging en hoekige lijnen belichaamt de XP400 GT het vermogen en de dynamiek waarnaar in dit segment zo wordt gezocht.

Zijn spaakwielen zijn uitgerust met Pirelli-banden van 110/70-17 voor en 160/60-15 achter, die hem steeds dichter bij het motorfietssegment brengen. Het ontwerp van de terreinbanden laat geen twijfel bestaan over de veelzijdigheid van het model.